Social Items

Cara Membersih Peti Sejuk

Hair Dryer Optional Punca tidak sejuk. Oppss jangan buang dulu.


Spring Clean For Cleaner Eating Fridge Organization Fridge Organization Containers Cleaning Household

Video ini menerangkan masalah peti sejuk atas sejuk bawah tak sejuk dan jalan penyelesaian kepada masalah tersebutAnda boleh jimat sekurang-kurangnya RM50-R.

Cara membersih peti sejuk. Hilangkan bau peti sejuk 1 Guna Esen Vanilla Semangkuk air dan tambahkan beberapa titis esen vanilla ke dalamnya. Ia juga adalah pilihan yang lebih jimat dan mesra alam untuk anda. Peti sejuk adalah salah satu benda penting di dapur.

Kami kongsikan kaedah terbaik membersih dan mewangikan peti sejuk disamping beberapa cadangan peralatan yang diperlukan untuk kerja mencuci ini. Tutup suis peti ais penting Screwdriver Phillip. Ini akan membolehkan minyak dan bendalir kembali ke pemampat dan mencegah kerosakan pada peranti.

Kalau bukak cover bahagian atas peti sejuk macam ni rupa dia semua dah frozen sebab tu bawah tak sejuk. Pastikan peti sejuk anda sentiasa bersih bahan yang disimpan di dalamnya dijaga dengan baik terutama jika anda menyediakan masakan untuk makanan bayi anda. Agar rasa dan tekstur epal tidak berubah simpan dengan cara membungkusnya ke dalam plastik berlubang sebelum dimasukkan ke dalam peti sejuk.

Shrink Tube Elektrikal Tape. Untuk memindahkan peralatan besar pastikan anda mengukur kedua-dua perkara yang anda bergerak dan ruang yang anda gerakkan dan ruang. Jangan kerap kali membuka peti sejuk atau membiarkan pintu peti sejuk terbuka dalam tempoh yang lama.

Seperti mana-mana perabot berat memindahkan peti sejuk boleh menjadi sukar tetapi jika anda mempunyai peralatan yang tepat masa dan bantuan tambahan maka boleh dilakukan dengan menggunakan 5 langkah mudah ini. 2 Guna Sodium Bikarbonat - 2 sudu semangkuk air lap dan biarkan kering seketika. Boleh pasang lapik kat setiap shelf.

Menjaga penyejat Jangan cungkil timbunan air di bahagian penyejat menggunakan objek tajam seperti pisau atau gunting kerana dikuatiri menyebabkan kebocoran di bahagian berkenaan penyejat. Buangkan bahan-bahan yang tidak diperlukan lagi. 3 Guna Roti Roti dah expired.

Penyimpanan makanan dalam peti sejuk dengan cara yang betul penting untuk. Tengok bahagian luar peti sejuk jenis material macam mana terlebih dahulu. Kesannya peti ais akan berbau segar.

Berbeza dengan buah sayuran memerlukan kelembaban yang lebih tinggi dan lebih cepat busuk berbanding buah. Guna tuala bersih dan lap. Wall paper pun boleh tapi Hani setia pakai placemats dari Mr.

Biarkan selama sekurang-kurangnya 3 jam sebelum menyambung. Untuk membersih bahagian dalam peti sejuk anda perlukan cecair pencuci yang lembut tidak berbau dan lakukan tanpa sebarang bahan mengandungi kimia. Caranya peti sejuk hendaklah dicuci seminggu sekali.

Memastikan makanan berada dalam keadaan yang selamat sehingga dimakan. Cara Membersihkan Peti Sejuk. Ukur Ukur Ukur.

Sekiranya terdapat banyak kotoran atau habuk pada gegelung peti sejuk memerlukan lebih banyak tenaga untuk. Tunggu ais tu mencair sendiri. Walaupun ini bukan yang paling.

Selesai membersih peti ais tuangkan sedikit esen vanilla pada sehelai kain bersih dan sapukan ke seluruh bahagian peti ais dan susun kembali barang seperti biasa. Pastikan anda membeli peti sejuk yang mempunyai 2 pintu dan di asingkan ruangan sejuk dan sejuk. Pertama sekali anda perlu mengeluarkan kesemua barang-barang dari dalam peti sejuk termasuk di bahagian sejuk beku.

Ini akan menyebabkan suhunya berubah dan meningkatkan bekalan eletrik. Anda hanya perlukan dua. Cuci bersih sayuran untuk mencegah bakteria yang menyebabkan daunya layu dan kekuningan.

Dari semasa ke semasa peti sejuk mesti dibersihkan di dalam dan di luar. Ok untuk pengetahuan saudara yang bertanya peti sejuk tidak kira jenama apa pun jika kita onkan di bahagian tepinya akan menjadi panas kadang-kadang panas yang kuat tetapi jangan risau ini adalah kerana peti sejuk itu dalam proses untuk menyejukkan bahagian dalam kabinetnya yang mengandungi penyejat - menyerap haba manakala di bahagian luar body peti sejuk di tepi. Ambil peti sejuk ke tempatnya yang baru.

Letakkan 2-3 ketul arang di dalam peti ais. Bersih Bahagian Luar Peti Sejuk. Tip peti ais nampak kemas dan bersih.

Mengekalkan rupa dan rasa makanan tersebut. Gelung peti sejuk kadang-kadang disebut gegelung kondensor adalah gegelung hitam yang terdapat di bahagian belakang atau bawah peti sejuk anda. Surirumah selalu risau kalau peti sejuk kosong atau bersepah sampai tak tahu mana satu sebenarnya yang sudah tak boleh dimakan lagi.

Jika material keluli tak tahan karat guna kertas tuala jika untuk keluli tahan karat bersihkan dengan kain microfiber bersama cuka putih dan sapu ke permukaan peti sejuk anda. Bebaskan peti sejuk dan bawa ke tempat yang baru dengan cara yang sama seperti yang anda pindahkan terlebih dahulu. Tips penjagaan peti sejuk 1.

Menggunakan arang untuk menyerap bau peti ais. Anda perlu mencuci susu yang tumpah dari rak membuang makanan yang telah tamat tarikh luputnya dll. Membersih peti sejuk Tutup suis plug keluarkan semua barang dalam peti sejuk sebelum dicuci.

Peti sejuk hendaklah dibasuh dengan menggunakan larutan soda bikarbonat. Hani prefer pakai placemats sebab senang nak tanggalkan utk cuci kalau placemats kotor tak payah keluarkan tray. Mengekalkan kesedapan makanan tersebut.

Memastikan makanan akan tahan lebih lama. Cairkan ais yang terkumpul. Untuk memudahkan pengurusan peti sejuk wanita yang menggunakan nama facebook sebagai Hani Mynis berkongsi cara praktikal yang digunakan untuk memudahkan kita semua di dapur.


Pin On Diy Home


Cara Mencairkan Peti Sejuk Beku Peraturan Dan Larangan Pembaikan Peralatan


Kaedah Terbaik Membersih Mewangikan Peti Sejuk 100comments Product Reviews Samples News


Cara Basuh Baju Putih Dan Elak Warna Luntur Serta Kuning Serta Warna Cara


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar